Ännu mer ny skit…

VM i doom, Sverige möter USA.

Eftersom jag blev sugen på lite förhandsrapporter gällande de två doom-giganterna Candlemass och Saint Vitus kommande skivor kände jag mig tvungen att beställa respektive bands singelsläpp, det halkade med en del annat av bara farten och då jag inte lyckats tota ihop något annat vettigt på ett tag känner jag att jag lika gärna kan redovisa denna, odiskutabelt ultraintressanta tilldragelse för eventuella doom-kornesörer som av någon anledning känner sig manade att läsa den kvasilitterära svada jag då och då publicerar här. Skit samma, ett knippe skivor har i.a.f. dykt upp de senaste veckorna…

Saint Vitus – Blessed Night 7”
Man blir såklart halvspänd när dessa legendarer släpper en ny studioplatta för första gången på 17(?) år. Mer om denna 7:a inom kort.

Candlemass – Dancing in the Temple of the Mad Queen Bee 12″
Ett Candlemass-släpp är såklart även det högintressant inte minst då de har en hel del att svara upp för efter den senaste trötta plattan. Mer om denna 12” inom kort.

Trouble – Run to the Light
Troubles tredje skiva, och kanske den sista riktigt klassiska, här i ett nysläpp på vinyl av Cychlone Empire.

Isole – Bliss of Solitude

Isole – Silent Ruins

Isole – Born from Shadows
Jag har varit lite tveksam till Isole som förvisso ofta bjuder på finfin doom, men ibland känns lite väl högtravande med sin evigt förekommande stämsång. Jag tappade intresset efter deras andra platta, Throne of Void, men har blivit lite sugen på att återuppta bekantskapen. Napalm lockade med dubbel-vinyl av senaste släppet och schysta priser på de två tidigare, så det var väl bara att slå till…

Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Nirusu666

     /  april 24, 2012

    Silent Ruins lär förövrigt vara en av de bästa svenska doom-plattorna någonsin imo! Den senaste håller inte riktigt måttet tyvärr…Vad tycker du om Candlemass-släppet? 🙂

    Svara
  2. Jag är lite överaskad men jag tycker faktiskt att Dancing… är riktigt bra!

    Svara
  3. JimRuthless

     /  december 3, 2013

    schysst sida. antar att du är den gamle Sorgfaagel som brukade hänga på SRF’s forum en gång i tiden.

    JimRuthless eller DETHHEAD hette jag nog där… haha

    Svara

Kommentera

